Hogyan alakíthatod át a szakértelmedet egy eladható termékké?

Picture of @leventenagy
@leventenagy
Hogyan-alakithatod-at-a-szakertelmedet-egy-eladhato-termekke

Sok coach és tanácsadó azért kezd saját vállalkozásba, hogy minél több embernek segíthessen, és közben kiszabaduljon a mindennapi mókuskerékből. De hamarosan rájönnek, hogy az egyszemélyes (1:1) ügyfélmunka a bevételüket az időbeosztásukhoz köti.

Ha több pénzt szeretnének keresni, több időről kell lemondaniuk.
A megoldás az, hogy a szaktudásodat egy olyan termékké alakítod, amely egyszerre több embernek segíthet.

Ilyenek például a csoportos coachingok, online tanfolyamok/programok vagy az élő rendezvények.

Ez a blogbejegyzés megmutatja, hogyan teheted ezt meg.

Fogj egy tollat és készítsd el a saját egyedi útitervedet az alábbi 4 pont megértésével:

I. Készíts egy listát azokról a kérdésekről, amit minden ügyfelednek felteszel

Ahhoz, hogy jól tudd kiszolgálni az ügyfeleket, meg kell érteni az igényeiket.
Ehhez megfelelő kérdéseket kell feltenni, amelyek feltárják, és őszinte válaszokat adnak a valódi problémáról.
Így célzott megoldásokat lehet javasolni.

Ahogy az egyéni beszélgetésekről áttérsz az “egy-a-sok” módszerre, ezek a kérdések kulcsfontosságú elemei lehetnek egy munkafüzet vagy csoportos feladatnak , amelyek növelik terméked értékét.

II. Írd le az ügyfeleid közös problémáit, amiben mind osztoznak

Ha az ügyfeleid közös problémán osztoznak, akkor sokszor a megoldás is ugyan az.
Ez azt jelenti, hogy ugyanannyi munkával érheted el több ember számára is a vágyott átalakulást.

Ezek a problémák remek vázlatot adhatnak egy csoportos órához.
Úgy is dönthetsz, hogy tanfolyamot hozol létre, amelyben minden probléma egy modul alapja lesz.

Vagy talán ezekből a gyakori problémákból összegyúrhatsz egy élő coaching programot, amely megoldásokat hoz a sürgető gondokra, miközben előretekintve megakadályozza, hogy a következő akadályok kudarcba fulladjanak.

III. Alakítsd termékké a szaktudásod, és automatizáld

Ahogy a terméked vagy termékcsoportod fejlődik, dokumentáld lépésről-lépésre azokat a folyamatokat, amelyek a legjobb eredményeket hozzák.

Így tudod majd automatizálni a sikert.
Ha találsz valamit, ami működik, írd le, és csináld tovább.

Ahogy haladsz előre, képezz ki egy saját csapatot, aki szállítani tudja az eredményeket az ügyfeleknek a te módszered, modelled és keretrendszered alapján.

IV. Az átalakuláson legyen a fókusz

Az ügyfeleid nem igazán téged akarnak…

Hanem az általad nyújtott átalakulást.

Tehát, ahogy áttérsz erre az új üzleti modellre, az üzenetednek is meg kell változnia.

Valószínüleg abban segítesz az embereknek, hogy minél nagyobb egészséget, boldogságot vagy gazdagságot érjenek el.
És ez az, ami a legfontosabb az ügyfelednek.

Nem baj, ha távolságot teremtesz magad és a marketingüzeneted között.
Helyette ezt a rendkívül kívánatos átalakulást állítsd a történeted főszereplőjévé.

Összefoglalás

Minden coach és tanácsadó elkezdheti használni ezt a négy lépést, hogy a szakértelmét bevétellé alakítsa anélkül, hogy többet dolgozna.

Készíts egy listát a visszatérő kérdésekről, jegyezd fel a közönséged közös problémáit, csomagold be a megoldásokat egy új termékként és igazítsd hozzá a marketingüzeneted.

Meg is van – egy világos terv egy olyan termék létrehozásához, amely eladható, miközben valójában kevesebbet kell dolgoznod.

Ha szeretnél további segítséget kapni ehhez a gyakorlatban, (és felfedezni, hogyan tudod akár percek alatt is összerakni az új terméked), gyere el egy stratégiai konzultációra, ahol személyre szabott tippeket adhatok számodra.

A konzultáció ingyenes, csak jelentkezz az alábbi linkre kattintva és foglald le a helyed a kérdőív kitöltése után: https://hivas.leventenagy.hu